Werkwijze

  • Wij pakken graag de spullen voor u in en uit

Hoe pakken wij uw verhuizing aan?

Verhuizen is een kwestie van goede voorbereiding. ‘Een goed begin is het halve werk’ gaat in dit geval zeker op. Niet één inboedel is hetzelfde. Dan kijken we niet alleen naar de hoeveelheid spullen die er aanwezig is maar ook wat voor spullen en hoe deze verantwoord uit uw woning kunnen worden gehaald en ook weer netjes in uw nieuwe woning kunnen worden geplaatst. Kunst, piano’s, aquaria, waterbedden, zware meubelen, we bekijken alles en maken een goed plan. Zo weten we precies wat en wie we mee moeten nemen en komt u niet voor vervelende verrassingen achteraf te staan.

Onze werkwijze

Hieronder treft u stapsgewijs onze aanpak aan. Heeft u iets bijzonders te verhuizen, vragen of wilt u meer weten over onze aanpak, twijfel dan niet en bel of mail ons vrijblijvend.

Stap 1 – Inventarisatie van de verhuizing

Alles begint met een goede inventarisatie. Eén van onze specialisten komt bij u thuis om de inboedel op te nemen. Dat doen we middels een in huis ontwikkelde applicatie waarmee we zeer nauwkeurig de omvang van uw inboedel en alle bijzonderheden kunnen inventariseren. Indien noodzakelijk gaan we met u naar uw nieuwe adres om ook daar ter plaatse de situatie op te nemen, zodat we niet voor verrassingen komen te staan.

Stap 2 – Vrijblijvende offerte

Na de inventarisatie werken wij voor u een vrijblijvende offerte uit. We kijken welke speciale spullen uw inboedel bevat, zodat we de juiste spullen meenemen om alles goed te kunnen overbrengen naar de nieuwe locatie. We kijken meteen welk van ons verhuisteam het beste bij uw situatie past. Dat alles vatten we samen in een vrijblijvende offerte. Desgewenst maken we twee of drie vrijblijvende offertes voor u, waarin we meer of minder zaken voor u uitvoeren. Zo kunt u zelf bepalen hoeveel u zelf wilt doen en hoeveel u door ons wilt laten uitvoeren. Deze vrijblijvende offerte(s) ontvang u schriftelijk of per e-mail van ons.

Stap 3 – Afspraak inplannen

Bij de inventarisatie vragen we u al naar de mogelijke verhuisdatum. Wanneer u akkoord gaat met de offerte, leggen we in overleg met u de verhuisdatum vast. Dat kan 6 maanden van te voren zijn maar één week vooraf aan een verhuizing maken we ook mee. We hebben een groot team en zijn uiterst flexibel, dus als het moet verhuizen we ’s avonds of op zaterdag.

Stap 4 – Afgifte verhuismiddelen

Een aantal weken voor uw verhuizing zorgen we ervoor dat u voldoende dozen en inpakmiddelen ontvangt, zodat u uw inboedel op uw gemak kunt inpakken. U ontvangt van ons een instructie hoe in te pakken en tips bij het indelen van de dozen, zodat u ook weer snel en goed uitgepakt raakt in uw nieuwe huis. Indien u ons ook laat inpakken, ontvangt u uiteraard geen inpakmiddelen, dan verzorgen we ook dit gedeelte voor u.

Stap 5 – De verhuizing

Eindelijk is de dag dan aangebroken dat u gaat verhuizen. We starten die dag bijtijds. Zo zijn we er zeker van dat u ruim op tijd over bent, zodat u ’s avonds in uw nieuwe huis kunt slapen, met de meubelen op zijn plaats. De omvang van het verhuisteam is afhankelijk van de grootte van uw inboedel en de moeilijkheidsgraad van uw verhuizing. We nemen alles mee om uw spullen goed en netjes over te brengen. Als alles eenmaal in de verhuiswagen is ingepakt, transporteren we uw spullen naar uw nieuwe thuis, waar we alles uitladen en in de juiste ruimte zetten. Meubelstukken zetten we weer in elkaar en alle dozen komen op de juiste plek terecht. Dat scheelt u weer sjouwen achteraf. Indien u gekozen heeft voor de luxe verhuizing, pakken we alles uit en ruimen het direct in. Zo kunt u in no time uw oude leven weer oppakken, maar dan op een nieuwe plek.


Stap 6 – Ophalen verhuismiddelen

Na de verhuisdag krijgt u van ons ruim de tijd om alle dozen op uw gemak uit te pakken en een plek te vinden in huis voor al uw bezittingen. Wanneer alles uitgepakt is, is een telefoontje naar ons voldoende om een afspraak te maken om de lege dozen en andere hulpmiddelen die we u ter beschikking gesteld hebben weer op te halen.

 

Verhuizen op maat

Bij Flakkee Verhuizers hebt u alle vrijheid om te bepalen hoeveel werk u zelf wilt doen en hoeveel u uit handen wilt geven. Dit heeft deels met budget te maken, want hoe meer u zelf doet, des te minder hoeft u te betalen. Flakkee Verhuizers biedt u vier verhuispakketten op maat:

Small
U regelt alles zelf. Van het inpakken, coderen van de dozen tot het demonteren van de kasten.

Medium

U pakt zelf de dozen in en laat het demonteren en monteren van meubelstukken aan ons over.

Large

Flakkee Verhuizers verzorgt de complete verhuizing, maar u bent zelf wel aanwezig om aanwijzingen te geven.

Extra Large
U laat álles aan Flakkee Verhuizers over. U gaat zelf een lang weekend uit logeren en komt uitgerust thuis in een compleet ingerichte nieuwe woning.
In alle gevallen verzorgt Flakkee Verhuizers het transport, inclusief het in- en uitladen van de verhuiswagen. Wij zorgen tevens voor alle benodigde materialen, van dozen en schilderijkartons tot en met garderobeboxen en matrashoezen. Al deze materialen kunt u overigens ook bij ons bestellen.

Seniorenverhuizingen
Flakkee Verhuizers heeft een speciale service voor ouderen die over gaan naar een seniorenwoning of een verzorgingshuis. Hier is vaak onvoldoende ruimte voor alle meubels. Flakkee Verhuizers biedt u de mogelijkheid een deel van de meubels op een ander adres te bezorgen. Bij de kinderen of bij vrienden. En mocht u meubels willen verkopen of aan een goed doel geven, dan kunnen wij u ook daarbij ondersteunen, met adressen en vervoer.

Particulier

Sommige mensen doen het helemaal zelf. Maar de makkelijkste, veiligste manier is toch wel een verhuizing met de hulp van een professionele verhuizer.

Senioren

Sommige mensen doen het helemaal zelf. Maar de makkelijkste, veiligste en best verzekerde manier is toch wel een verhuizing met de hulp van ons.

Zakelijk

Een bedrijfsverhuizing is een complex logistiek proces, dat u niet vaak zult begeleiden. En dat hoeft ook niet. Wij nemen met gemak uw zorg uit handen.